dinsdag 2 oktober 2012

Mr. B.

Meneer B............my husband,






Nee, het is niet mijn bedoeling om allerlei ontboezemingen over mijn man neer te schrijven...............,
maar wel om een heel oud verhaaltje te vertellen over wat er gebeurde toen we elkaar nog maar net kenden en andere mensen ons samen zagen.
Het was in 1973 dat we een relatie kregen, ik had mijn andere helft in november het jaar daarvoor, voor het eerst ontmoet. (Dat is op zich ook wel een heel leuk verhaal, maar te lang om nu te vertellen).
Dit is een uitleg waarom ik mijn geliefde in mijn blog Meneer B. noem......

Het was na een kerkdienst in het voorjaar '73, dat er iemand in de hal naar ons toekwam en haar verbazing uitsprak over het feit dat wij samen waren.
Dat verbaasde ons dan weer.........! Hoezo !? En toen kwam het......
"Ik moet je zeggen dat ik niet wist wat ik zág.........Wilma!!!! Deze man is denk ik toch jááááááren ouder dan jij...........toen ik jullie voor het eerst zag lopen dacht ik bij mezelf:...................................






                      .....................'wat moet dit MEISJE met deze MENEER'....................!!!!!!!!!"

Nu schelen wij maar drie en en half jaar. Ik was 19 en mijn "Meneer" werd dat jaar 23.

Kun je je voorstellen dat we even niets te zeggen hadden..........?

We hebben geen idee waarom deze dame dit zo zei, maar ik vrees dat ik me toen té beledigd voelde om het maar als een compliment op te vatten.

Later hebben we er samen vaak erg om gelachen en ik heb de arme jongen nog jaren "Meneer" genoemd.






Mr.B..........my husband,

It's not my intention to tell you all kind of inside information about my husband.........
No,.......... I have a short story about the time we just were dating and other people saw us together.
We started dating in 1973.
I met my beloved for the first time in november the year before. (That's a very nice story in itself, but too long to tell now.)
I want to explain why I, in my weblog, call my husband Mister B.
Although I think it's not that easy to do this in English.........I give it a try.......

It happened right after a service, spring '73, in our local church that this woman came towards us and told us she was astonished ....... "that we were together".......
Here was our turn to be surprised........."Why.....?!" And there we had it.........
"I must say,....I couldn't believe my eyes.......Wilma!!!!!! This man must be sóóóóóó much older than you are.....!!!!"
"The first time I saw you together my thoughts were.....
.....................'what is this little girl thinking..........dating a man'....!!!!"
Well, I was 19 and my "Man" was almost 23.

Can you imagine we had nothing to say at that moment ?!

We still don't know why she said it this way, but I'm afraid, at that moment, I felt tóó insulted to think  that I might aswell take it for a compliment.





We laughed about it many times and I've called the poor guy "Meneer" for a long time.  


With love,
       
            Wilma.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...